13 Mart 2011 Pazar

“Hayatım Diyet” Yakında Sizlerle...

 
Bildiğiniz gibi günümüzde yemek fiili, hayatımızın her alanını kuşatmış durumda. Bir arkadaşla buluşmaktan tutun, verdiğimiz davetlerin; iş toplantılarından tutun, katıldığımız gezilerin; kısacası gerçekleştirdiğimiz her aktivitenin en az %50'sini "yemek yeme" kısmı oluşturuyor.

Git gide artan çeşitler, gelişen lezzetler, azalan besin değerleri, büyüyen porsiyonlar ve doğal yiyecek üretimindeki düşüş ise "beslenme" konusunda işimizi iyice zorlaştırıyor.
Çünkü beslenme; gelişigüzel bir şekilde açlığı gidermek veya tıkabasa yemek değil; doğru zamanlarda ve yeterli miktarlarda, doğru gıdaları almaktır.

Diyet ise; sanılanın aksine "az yemek", "aç kalmak" veya "perhiz yapmak" değil, "günlük beslenme planı"na verilen isimdir. İşte bu yüzden slogan olarak "Hayatım Diyet"i seçtim.
  • Beslenme ile ilgili merak ettiğiniz her şey,
  • Son bilimsel çalışmalar,
  • Gıdaların yararları ve zararları hakkında ayrıntılı bilgiler,
  • Doğru beslenme ipuçları,
  • Egzersiz ve beslenme,
  • Besin destekleri,
  • Hastalıklar ve beslenme tedavileri,
  • Psikoloji - beslenme ilişkisi,
  • Özel günlerde beslenme, 
  • Sporcularda beslenme,
  • Hamilelikte beslenme,
  • Bebek ve çocuk beslenmesi,
  • Hayat boyu sağlıklı ve doğru beslenme...
Hepsi ve daha fazlası pek yakında, burada sizlerle olacak...

4 katkısı veya sorusu olan:

Unknown dedi ki...

diyet yapmaz çok zor bişey....yememek kısıtlanmak açısından değil. hazırlanması saatlere uyulması açısından düzenli ortamı sevmeyen ben hiç uyum sağlayamıyorum deliriyorum...haşimato hastasıyım ve yeni spora başladım.. yediklerimi düzenleyemedim,bir türlü...

Dyt. Melda Demiröz dedi ki...

Haklısınız. Özellikle de bu tarz hormonal problemleri olanlar için daha zor, çünkü bu kişilerde metabolizma daha yavaştır ve daha geç cevap verir.
Böyle durumlarda bir yandan da hormonal hastalığın tedavisi gerekiyor. Tıpkı hormonal olarak tüylenme probleminin tek başına lazer/iğneli epilasyon gibi yöntemlerle çözülemeyip, öncelikle altta yatan hormonal bozukluğun tedavisinin yapılması gerektiği gibi...

Tedavinin yanı sıra ise düzenli ve doğru beslenme + hareketin artırılması yaşam tarzı haline getirilmeli. İlk başlarda zor olabilir ama bir süre sonra oturuyor zaten.

Diyetisyen Serap Orak dedi ki...

Sevgili meslektaşım,
Sizin de blogunuz hayırlı olsun. Aynı amaç için kurmamış olsak da aynı sloganı seçmemiz hoş bir tesadüf olmuş. İlerleyen günlerde paylaşmak üzere...
Diyetisyen Serap Orak Tufan
www.hayatimdiyet.blogspot.com yazarı
www.kendinizeiyibakin.com

Adsız dedi ki...

Bu yararlı paylaşım için kilo verme merkezi teşekkür eder.

Yorum Gönder